Hat i kollektivtrafiken.

Idag började jag praoa på ett hunddagis. Det var jätte roligt, men jag måste pendla en timma morgon och kväll.
Och just i morse var jag inte på så bra humör och störde mig extra mycket på alla lediga platser som kunde användas av någon som istället väljer att stå!
Jag fattar inte, är vi så rädda för varandra att vi inte kan sitta en bussresa bredvid någon vi inte känner?
Jag vet att det inte alltid är så, och vissa som bara ska åka 1 eller 2 stationer förstår jag ju.
Men jag tycker det är ganska hemskt att vi beter oss så. För det första gör det att det blir mycket svårare att gå av/på bussen, för det andra sitter jag och känner skuld för att jag sitter ner medan någon annan står.
Sen att vi ignorerar varandra på bussen, det är en annan sak. Men det kan jag faktiskt stå ut med. :)

Fast det värsta är ändå när någon lägger väskan på sätet bredvid, jag hatar det! Även om jag erkänner att jag gör det ibland, men bara så länge jag ser att det finns plats, och går någon förbi visar jag att jag kan flytta på väskan.

Nu är det färdig gnällt för min del.
Så nu ska jag väl också berätta hur fantastiskt det är med kollektivtrafik också. Det finns ju gånger då man börjar prata med sin granne.
Det har hänt mig några gånger, en gång satt jag och pratade med en tant om stickning, det var ju lite mysigt. :)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

hejhej :) vill du vara med på dagensblogg? utser vinnaren imorgon! :)

2011-11-22 @ 21:42:39
URL: http://aleexandrab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0